Rain, About Us .

Now Playing : The Best I Ever Had by Vertical Horizon.
Now Mood : Pejam mata. Tarik nafas, Hembus. Sesak.
Now Place : Dalam bilik. 

Memory lane.


"The sky's crying." Aku memandang hujan yang turun. Kemudian aku pandang dia. "Waiting for someone?" Aaaa, manis. Perlahan aku angguk. "Waiting for the rain..." Aku sengih. "...to stop and give me a lift." Hood pada sweater dinaikkan. Sejuk. "Shall we?" Payung besar dikembangkan. Erkk, terkejut. "Naa, I'm okay. Sure, I'm okay." Sweater ditarik rapat ke badan. Sejuk gila. "Dah, jangan mengada. Demam nanti I jugak yang susah. Palliiiii." Keluar dah gaya Enrique dia. 


Aku sengih. Tiba-tiba dengar dia berdehem. Teragak-agak. 'Ahh, peduli apa. Hari makin gelap ny.' "Okay. Let's go." Wajah dia aku pandang sekilas. Senyum lagi. "Nanti lagi lebat. Lagi gelap." "Membebel." Aku mengumam rendah. "You kutuk I ke?" Aku berhenti jalan. Dia pun sama. "Apa-apa laa. Terasa ke?" Kaki kembali berjalan. Lagi cepat lagi bagus. "Hmm, I rasa. Coklat plus vanilla." 



Me + You = Parfait !

Perghh, kerek gila gaya dia. Tahu tadi tanak tompang payung. "Cepat laa. Nak balik nyy. Sejuk !" "Okay, jum balik." Aku dah mula tarik muka. "Anak orang. You demam nanti I kena jawap dengan Ibu you." Kening aku terangkat sebelah. Apa kena-mengena. "Ha ha. Lawak okay." Tak de nada. Malas nak layan. "Jalan." 

Tapp ! Pen jatuh dari pegangan. Tersentak. Heli-spin tak jadi. Haha. Kacau daun betul. Haihh, jauh mengelamun. Bahaya. Angau tahap kritikal. Naa, Daaaannniaaa...Sejak bila ny. Ha ha dahh, malas nak cerita. Malas nak berangan. Bye.

Nota Kaki : Bila dekat tak nampak. Bila dah jauh, pandai merindu. Padan muka.

.:That was I. This is ME. Everybody has a past. Everybody lives a present. And everybody deserves a future:.

Tiada ulasan: