Perempuan ? Lelaki ? Hm .

Now Mood : Lapar. Starving.
Now Place : Dalam kelas. 6A1 @ SMKTPM.

Hey, Assalamualaikum, kesayangan. Heh heh :D Amacam hidup ? Everything is okay, isn't ? Life aku ? Owh, semua okay. Alhamdulillah.

Tajuk entry ? Hm, owh. Aku nak kongsi something yang aku rasa tentang tajuk tu.

Perempuan. Aku pun perempuan. Tapi satu je aku MACAM setuju laa dengan pendapat, 'Perempuan akan letak kawan kawan kat tangga kedua selepas boyfriend dia.' Aku tekan kan. Macam laa. Macam setuju. More than 90%. Kut. Perempuan akan macam tu. Tapi bila break, boleh aku tahu 'perempuan' tu akan cari siapa ? Ofcourse dia akan cari kawan kawan yang dia abaikan tu kan ? Haa, it's a fact.

Lelaki. Okay, kita cerita tang lelaki pulak. Okay, tak nafi. Even if dorang dah ada awek, kawan kawan tetap no 1, ain't ? For instance, kalau ada match bola Chelsea vs Man City. Misalnya lah kan. Hah hah. Dia sanggup overnight dengan kawan kawan dia daripada stay up teman girl dia study. Ini fact okay. Aku tak tipu.

Aku bukan nak menang kan pihak lelaki. Tapi dah kenyataan gitu. Kadang kadang ada jugak rasa kecil hati. Just for a while. 2 minutes je aku rasa gitu. Why ? Sebab aku pun perempuan. Kawan buat gitu. Letak aku no 2. Gosh, yknow what I feel. Like hell taw dalam masa 2 minit tu. Tahan rasa.

Cuma satu je laa aku nak pesan. Girl, jaga hati. Tak perlu kut couple couple buat masa sekarang ny. Buang masa. Buang duit. Yes, I know. There's no wrong kau nak berkawan dengan sesiapa. It's up to you. But jaga hati kau. Jaga hati orang jugak. Banyak hati akan terluka jika harapan hanya jadi mimpi.

Lelaki akan cari bila dia betul betul dah pandai berdikari. Pandai cari duit sendiri. Sampai dia rasa dia dah cukup layak jady suami yang mithali. Sampai dia cukup sedia nak jaga hati.

Kau yakin ke kau berchenta sekarang, dia tu akan jadi milik kau pada masa akan datang ? Ya ya ya. Aku tahu tak salah mencuba. Tapi macam mana kalau cerita kau putus tengah jalan ? Siapa yang menyesal ? Okay, tak guna. It depends to you nak corak hati kau. Aku cuma pesan. Aku cuma nak bagi kesedaran. Aku cuma nak bagi kau buka mata. In addition, kau akan jauhi benda benda yang lagha.

Sumpah, ini entry random. Aku pernah rasa. Aku pernah buat. Abaikan kawan kawan. Then bila putus, aku nak cari siapa ? Kawan kawan dah tak pandang pun. Dorang memasing dah ada hidup memasing. In short, kawan kawan penting. Ya, ada family. But cara gaul dengan family lain kan dengan cara gaul dengan kawan kawan sama baya ? Okay, aku harap itu terserap dalam hati. Deep.

Moga Allah permudahkan segalanya. InsyaAllah. Amin.

Nota Kaki : Kadang kadang cemburu jugak kawan kawan ada pasangan. Tapi niat dalam haty, nak cari yang soleh, kita kena jady solehah. 


.:That was I. This is ME. Everybody has a past. Everybody lives a present. And everybody deserves a future:.

Tiada ulasan: